14 Kasım 2008 Cuma

İşletim sisteminde Boot sorunu

Birden çok işletim sistemi kuran bir çok kişini karşılaşabileceği boot sorununu mavi ekran vermeden düzeltebilen bir program buldum(en azından benim sistemimde sorun olmadı umarım sizdede olmaz).

Kullandığım sürüm 1.7.2 sürümü.Klasik program kurulumlarında bir farkı yok.kurulum bittikten sonra kendi getirdi ekranı.Şimdi gelelim benim sorunuma XP ve Vistayı aynı anda kullanıyordum baktım ki Vistayı fazla kullanmıyorum Xp de kullanırken vistanın bulunduğu bölümü biçimlendirdim.Haliyle c'de bulunan Boot.ini dosyasındaki ayarlar değişmediğinden açılışta XP mi Vista mı diye soran sinir bozucu bir ekranla karşılaşıyordum.Boot.ini dosyasına manuel müdahalelerim başarısız olunca(boot.ini dosyası işletim sisteminin açılışı hakkında bilgi içerir.Varsa diğer işletim sistemi seçim ekranı burası sayesinde ayarlanır genellikle kendinden sonraki sistemleri tanımaz öncekileri tanır yani 98 kullanırken başka bir sürücüye XP kurarsanız 98 sistem açılışında tanınır o yüzden pc açıldığında 98'i mi XP'yi mi görmek istiyorsunuz diye sorar.Ve bu dosya hdd'de gelişi güzel bir yere kaydedilmez.Açılışta pc onu bulmakla uğraşmasın diye belli bir yerine a kaydedilir ben kaydederken hata haptım sistem geri yükleme kapalı olduğundan boot.ini dosyasına elle mudahale edemez oldum çünkü C sürücüsünde bözüken boot.ini işlevini işlevini yapmıyordu ) programlara başvurdum.Adını hatırlamadığım bir program mavi ekranla sonuçlandı:( Neyse gelelim yapılacaklara "Add/Remove Entries" kısmına tıklayıp Vistayı kaldırdım.Daha sonra "Save" tuşuyla kaydedip diğer özelliklerine bakınırken "Manage Bootloader" kısmında "Uninstall the Vista Bootloader(use to restore XP)" gördüm garanti olsun diye bunu seçip "Write MBR"tıkladım. sonuçta istediğime ulaştım da Programı kapattım yeniden başlattığımda sorundan kurtulmuştum.

Ekleme de yapayım Bu programı chip dergisinde görmüştüm.Program Vista işletim sistemi kullananların başka bir sürücüye Xp kurduktan sonra Vistayı açamaması sorununu içeriyordu ben kendi sorunum için denedim başarılı oldum elim değmişken chip dergisindekileri de yazayım. Bu sorunla karşılaşanların işine yarar belki Ayrıca imkan varsa işletim sistemi kuruluş sırasını XP,Vista,linux şeklinde yaparsanız boot sorunu yaşarsınız.Mac'in işletim sistemi için hangi sırada olması gerektiğini bulamadım:(
Vista kurulu iken başka bir sürücüye Xp kurarak Vistayı açamamaktan yakınanların yapması gerekenler;"Bilgisayarınızı Windows XP ile başlatın ve aracı(yani programımızı demek istemiş) yükleyin.Programın çalışması için .Net Framework gerekiyor.Aracı başlattığınızda "Vakid BCD REgistry not detecdet" diyerek hata vercektir.Burada Vista başlangıç verileriyle ilgili sorundan bahsediyor.>>EVET<< diyerek bu hatayı geçin.Bir sonraki ekranda >>Correct boot Drive<< altında Xp yüklü olan sürücünüzü seçin ve >>OK<>Vista Drive Letter<< bölümünde, Vista'nın yüklü olduğu bölümün harfini belirtin ve >>OK<< diyerek işlemi tamamlayın.Eğer belirttiğimiz sürücüde Vista yüklü değilse, araç , işlemi bir hata vererek sonlandıracaktır.Bu durumda, doğru sürücüyü seçtiğinizden ve Vista'nın başlangıç verilerinin "Windows\Boot" dizini altında bulunduğundan emin olun.Adımı tekrarlayın; araç sadace sorunlu vista başlangıç verilerini kopyalayacaktır.Şimdi Windows XP seçeneğinin Vista önyükleme menüsünde olduğundan emin olmalısınız.Bunun için programda >>Add/Remove Entries<< seçeneğine tıklayın.Bir sonraki adımda >>Add an Entry<< komutu ile "Windows"u seçin. İşletim sistemi tipi olarak "Windows NT/2k/XP/2k3" seçeneğini işaretleyin."Name" bölümüne"Microsoft Windows XP" yazın ve alt kısmındaki "Drive" bölümünden de Windows XP'nin yüklü olduğu sürücüyü seçin. Son olarak yaptığınız işlemi >>Add Entry<< butonuna tıklayarak tamamlayın.Artık bilgisayarınızı yeniden başlatmanız yeterli."

Seçeneklerden gördüğünüz gibi Vista değilde bu açamadığınız işletim sistemi Linux,Mac,NeoGrup(bu ne demekse),WinPe(bunu da tanımıyom kimse) düzeltebiliyormuş.

Programı indirmek için sitesinin linki ben bu yazıyı yazdığım sıralarda buydu;
http://neosmart.net/dl.php?id=1
NOT:Programın çalışması için daha önceden .Net Framework 2 yüklemeniz gerekmektedir.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=tr&FamilyID=0856eacb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5

Hiç yorum yok: