6 Kasım 2008 Perşembe

LG GSA-H22 DVD-RAM sürücülerde DVD+RW yazmama sorunu

firmware güncellemesi yaptım bir ara 1.01'li bişeydi yanlış hatırlamıyorsam o günden beri DVD+RW yazama sorunuyla karşılaşıyordum.Nero da hata olarak "diskin başı bir kerede biçimlendirilemedi" cinsiden bişeyler yazıyordu.XP işletim sistemimde iki tane işletim sistemi kuruluydu ilginç bir şekilde Vista çatır çatır yazıyordu.Xp ise bir çok medya yazma programı kullanmama rağmen yazmıyordu.Üstelik sistem bilgilendirici programlarda DVD+RW yazıyor olarak gözüküyordu.Neyseki uzun zaman sonra sorunumu çözümleyebildim.Şöyleki;
Bilgisayarıma gelerek CD-DVD sürücünüze sağ tıklayın ardından "özellikler" diyin.Daha sonra "donanım" kısmına gelin tekrardan sürücünüzü seçin.Sonra "özellikler" tuşu "DVD Bölgesi" ordan ben "TR" seçimi yaptım ("Geçerli alan" ve "yeni bölge" kısımları boşken seçim sonrası "Alan 2" yazdı )ardından tamam dedim düzeldi.Alan kısmının bilinmemesinden ileri gelen garip ve basit bir problemmiş aslında muhtemelen aynı sorunla karşılaşan arkadaşlarda bölge tanımlayamama kaynaklı.Aynı problemle karşılaşan arkadaşlar varsa sorunlarını çözer belki diye yazim dedim.

Hiç yorum yok: