19 Kasım 2008 Çarşamba

Otomatik kullan(Autorun) özelliğini kapatarak flash ve benzeri dış aygıtlardaki autorun virüslerinin PC'ye bulaşmasını engelleme

zaman bi arkadaşıma flashımı versem genellikle bu virüs tarzı ile sağolsun bana geri getiriyorlardı.Anti kullanmak önemli bir çözüm ama bazen o bile yetersiz kalıyor.Gizli dosya ve klasörleri göster sistem dosyalarını göster gibi özellikler açık olduğundan genelde anti uyarı vermese dahi bu tür virüslerin flashımda gezindiğini görebiliyorum.Tam olarak kurtarmasa da(çünkü bilmeyen bir kullanıcı flashı takar benim pc'me flashın içinde gezinen bu arkadaşa gizli dosyaları göster açık olduğundan bu ne ya diye tıklayıp çalıştırırsa virüs çalışır ve sisteme bulaşmış olur ama çift tıklanmadığı taktirde bulaşamaz ) autorun özelliği olan benim pek de işime yaramayan bu özelliği kapatıp en azında flashımdan pc'me bulaşmasını engelleyeyim dedim nette biraz araştırıp bu özelliği kapatmayı buldum.Tek kaybım açılır açılmaz kurulan CD ve DVD yazılımlarında aygıtın içine girip yazılımın kurulması için gereken setup dosyasına çift tıklamak olacak ama virüs den kurtulmak için bu zahmete değer ki her gün program kurmuyorum yani ayda yılda yaptığım bişey bu.

Xp Pro'da işletim sistemi için geçerlidir.

Gelelim yapılışına-Başlat-->çalıştır-->"gpedit.msc" yazın(tırnaklar hariç)
karşına çıkan ekranda;
-Yerel bilgisayar ilkesi-->Bilgisayar Yapılandırması-->yönetim şablonları-->sistem sistem seçili iken sağ tarafta otomatik başlat özelliğini kapat yazan arkadaşımızı çift tıklıyoruz.Karşımıza gelen ekrandan etkini seçip ordanda tüm sürücüleri kısmını seçiyoruz.ardından tamam.
Şimdi birde aynı işi
-Yerel bilgisayar ilkesi-->Kullanıcı Yapılandırması-->sistem sistem seçili iken sağ tarafta otomatik başlat özelliğini kapat yazan arkadaşımızı çift tıklıyoruz.Karşımıza gelen ekrandan etkini seçip ordanda tüm sürücüleri kısmını seçiyoruz.ardından tamam.şeklinde yapıyoruz tek fark kullanıcı "Bilgisayar Yapılandırması" yolu yerine altta bulunan Kullanıcı Yapılandırması.Hepsi bu kadar Bilgisayarınızı yeniden başlatınca özellik devreye girecektir.

XP Home sahipleri ise aşağıdakini denemeli.
Çalıştır-->Regedit-->"HKEY_CURRENT_USER Software Microsoft Windows CurrentVersion Policies Explorer" anahtarına kadar gitmenizi Sağ tarafta listelenen seçeneklerden, NoDriveTypeAutoRun özelliğine çift tıklayın Onaltılık seçili iken; 0xFF yazın Tamama basın ve Regeditten çıkın.İşlemin geçerlilik kazanması için reset atınız.

Hiç yorum yok: